U sklopu ginekološke ordinacije Poliklinike Lacić koristimo najnoviji američki 4D ultrazvuk sa color Dopplerom Philips Affiniti 70, koji je opremljen jedinstvenim „PureWave“ ultrazvučnim sondama. Tehnologija izrade tzv. „single crystal“ ili  „PureWave“ ultrazvučnih sondi omogućuje duboku penetraciju što omogućuje bolju vizualizaciju ženskih spolnih organa kao i ploda tijekom cijele trudnoće. Philips Affiniti 70 ultrazvučni sustav je jedini sustav u klasi koji može koristiti „single crystal“ ili „PureWave“ tehnologiju. Čisti, uniformni „PureWave“ kristali imaju 85% bolju učinkovitost prilikom  emitiranja i primanja ultrazvučnih zraka nego klasični piezoelektrični materijali. Ova izuzetna tehnologija omogućuje naprednu penetraciju uz izvrsnu rezoluciju u dubljim dijelovima slike, čime se postiže vrhunski četvero-dimenzionalni (4D) prikaz ploda. Time se omogućuje još točnije i ranije otkrivanje poremećaja u trudnoći i razvoju ploda.

ginekoloski4Dultrazvuk

Ginekologija je medicinska specijalizacija koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti ženskog reproduktivnog sustava. Bolesti ženskog reproduktivnog sustava su relativno česte i kreću se u dijapazonu od relativno bezopasnih upalnih događanja do zloćudnih bolesti. Premda se većina upalnih ginekoloških bolesti danas može brzo i efikasno liječiti, neke od virusnih upala naročito upala izazvanih HPV-om zahtijevaju puno kompeksniji terapijski pristup, pošto se neliječenjem ovakvih upala može razviti i karcinom vrata maternice. Jednostavnije ginekološke upale je moguće zamijetiti već običnim (nativnim) mikroskopskim pregledom brisa rodnice (vagine), a za neke upale su potrebni specijalni mikrobiološki testovi.

Danas su razvijena i cjepiva za HPV pa se i tim postupcima može spriječiti razvoj HPV infekcije a time i cijeli niz posljedičnih komplikacija. Na sreću u razvijenim zemljama svijeta danas ipak većina žena ide redovito na ginkološke preglede gdje se između ostalog i pomoću PAPA testa mogu otkriti kako upalna stanja tako i zloćudne promjene u najranijoj fazi razvoja bolesti kada pacijentica još nema subjektivnih smetnji. Redovitim ginekološkim pregledima, koje se preporuča činiti najmanje jednom godišnje, ginekološke bolesti se mogu otkriti u najranijim fazama razvoja i potom ih se može vrlo efikasno liječiti. Kao i u drugim organskim sustavima i u reproduktivnom sustavu žena javljaju se zloćudne, odnosno maligne bolesti.

Među zloćudnim bolestima ženskog reproduktivnog sustava ističu se: rak (karcinom) grlića (vrata) maternice, rak jajnika, rak endometrija maternice, te rak dojki. Kao što je već rečeno rak grlića maternice možemo otkriti već na staničnom nivou pomoću mikroskopa (PAPA test, kolposkopija), znači u fazi razvoja kada običnim ljudskim okom još nije vidljiv. Druge pak ginekološke tumore možemo zahvaljujući razvoju ultrazvuka vidjeti već u milimetarskim veličinama, kada se još ne pipaju i ne izazivaju subjetkivne smetnje ženama. Kod karcinoma jajnika i dojki koristimo tumorske biljege (CA-125, CA-15-3, CEA) kao i druge dijagnostičke pretrage u svrhu ranog otkrivanja tumora. Još uvijek je u medicini najjače oružje u borbi protiv zloćudnih bolesti otkriti bolest što ranije i ukloniti je iz ljudskog organizma. Zbog toga je iznimno važno naglasiti da se kod svakog ginekološkog pregleda treba napraviti i ginekološki ultrazvuk s color Dopplerom kao i PAPA test. Na taj ćemo način zloćudne bolesti otkrivati ranije, ranije ih početi liječiti te time postići bolju kontrolu bolesti, produžiti pacijenticama život a u nekim slučajevima i u cijelosti ih izliječiti od zloćudnih bolesti.

U sklopu ginekološke ambulante Poliklinike Lacić moguće je učiniti slijedeće dijagnostičko-terapijske postupke i zahvate:

• Specijalistički ginekološki pregled.
  • Ginekološki ultrazvuk.
  • Ginekološki color Doppler.
  • 4 D ginekološki ultrazvuk s color Dopplerom.
  • Ultrazvuk dojki.
  • Color Doppler dojki.
  • PAPA test.
  • Mikrobiološke briseve.
  • HPV testiranje.
  • Biopsija i pato-histološka analiza uzoraka.
  • Praćenje trudnoće.
  • Kontracepcija (savjeti, instrukcije).
  • Postavljanje i vađenje spirale.
  • Ginekološka urologija.
  • Ginekološka onkologija.
  • Ginekološka endokrinologija.
  • Terapija - liječenje bolesnica.

Voditelj djelatnosti:

Dr. Madzarac ginekologija IMG 20211026 WA0013

Dr. Vedran Madžarac,dr.med.

specijalist ginekologije i opstetricije

Životopis:

Edukacija

• 2021: The IFCPC-IARC trening iz kolposkopije i prevencije cervikalnog karcinoma
  • 2021: ENYGO uvodni tečaj u robotsku kirurgiju, Ghent, Belgija
  • 2019: Memorial Sloan Kettering Cancer center – stipendijski program, New York, SAD
  • 2019: ESGO-ENYGO-ESO tečaj ginekološke onkologije, Prag, Češka
  • 2017: Ginekologija i opstetricija, poslijediplomski specijalistički studij, Medicinski fakultet, Zagreb
  • 2016: Ultrazvuk u ginekologiji i opstetriciji, poslijediplomski spec. studij, Medicinski fakultet,  Zagreb